کامبوچا

شادي و مهر

اجتماعی ‘اطلاع رسانی به جوانان شادی آفرین و کار آفرین

 

 
*چرامردم چای کامبوچا می نوشند.
خیلی ازکسانی که به طور مداوم چای کامبوچا می نوشند ازشربسیاری ازبیماریها به طور فوق العاده ای نجات پیداکرده اند واین به خاطر تواناییهای کامبوچا وتاثیرات آن به سیستم دفاعی بدن می باشد.
 
*اثراتPvobiotic
بدین معنا که سیستم ایمنی بدن شما راوبه علاوه توانایی شمارابرای مقابله بابیماریها قبل ازآنکه بیماریها گسترش پیداکنند راتقویت می کند.
همچنین می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند تابابیماری که دربدن شماوجوددارد مقابله نماید بدون رسیدن هیچ آسیبی به سیستم بدنی شما
 
*سم زدایی:
همراه بازندگی مدرن و رژیمهای غذایی نامناسب گسترش یافته است که باعث تولیدمواد مضر دربدن ماشده است . ممکن است درباره افرادی شنیده باشید که رژیمهای (سم زا) گرفته اند این بدین معنااست که آنها غذاهایی رامی خورند که ناخالصیها راازبدن آنها دفع می کند.
کامبوچا سم زدایی بسیارقوی است بنابراین نوشیدن مداوم آن باعث
می شود که بدن شما فعالیت سم زدایی رابه طور مرتب انجام دهد.
 

*چه مقدارچای کامبوچا وچه زمانی می توان نوشید؟
مانند تمامی مکمل ها نظیر داروها ومواد غذایی مقدارکامبوجای موردنیازبرای هرفردمختلف است. اگربیماری مزمن باشد باید مقدارکمی استفاده کرد ولی سرانجام این مقدار را اگر میتوانید رفته رفته بیشترکنید.
درابتدا باروزی نصف لیوان (درحدود 100 میلی لیتر یاکمتر) صبحها قبل ازخوردن صبحانه شروع کنید.
 
*بعدازیک هفته :
اگرهمه چیزمرتب بود وهیچ اثر جانبی روی شمانداشت به عنوان مثال عمل دفع روزی چهاربار ویاغیره می توانید مقدارنوشیدن چای راافزایش دهید وآن رابانوشیدن نصف لیوان دیگر غروب بعداز غذای اصلی شروع کنید.
 
*بعدازدوهفته :
اگرهمه چیز مرتب است می توان یک لیوان به رژیم غذایی اضافه کرد (حدود 150 میلی لیتر)
 
*بعدازهفته سوم :
اکنون می توان لیوان سوم کامبوچا رابه رژیم غذایی اضافه کرد که می توان آن راهنگام نهار یابعدازظهرنوشید.
درست مانند مکملها ی دیگر بایدتوجه داشت که بدن شما چگونه به کامبوچا واکنش نشان می دهد اگر تاثیرات نامطلوب بود مقدارآن راکم کنید.
مقدار نیازچای کامبوچا درهرفرد بافرد دیگر متفاوت است بنابراین مقداری راکه متناسب باشماست راپیداکنید.

*هنگامی که شروع به نوشیدن کامبوچامی کنید:
ممکن است متوجه شوید که درحین استفاده ازکامبوچا عرق ومدفوع شمابدبوترشده است که البته برای مدت کوتاهی می باشد وطبیعی است پس نگران نباشید.
ودلیل آن این است که سم های موجود دربدن شما به خارج منتقل
می شوند. نوشیدن مقدار بیشتری اب در روز به بهبود این مساله کمک خواهد کرد توصیه می شود که روزانه حدود 2 لیترآب بنوشید.
درابتدا که شروع به نوشیدن چای کامبوچا می کنید ممکن است این طوربه نظر بیاید که به جای اینکه شمابهبود پیداکنید.سلامتی خودراازدست می دهید این قضیه فقط یک بحران بازسازی است وطبیعی است که بدن به این صورت واکنش نشان دهد.
دراین هنگام نوشیدن چای کامبوچا راکاهش دهید وسپس رفته رفته مقدارآن راافزایش دهید.
 
*چه کسانی نباید چای کامبوچا بنوشند؟
1)کسانی که کبدآنها به درستی کارنمی کند (نارسایی کبد دارند) کامبوچا سم زدایی قوی است وسموم راازبدن شمادفع می کند وبرای اینکارسموم رااز راه کبد خارج می کند واگر نارسایی کبد وجودداشته باشد ممکن است نوشیدن این چای منطقی به نظر نرسد.
کودکان زیر 6 سال :
هنگامی که بدن جوان (غیربالغ) درحال رشد است نمی تواند همان مقدار ازمکمل ها وموادغذایی رامانند یک فرد بالغ تحمل کند به علت قوی بودن چای کامبوچا نوشیدن آن برای کودکان توصیه نمی شود

*مادران باردار وبچه شیرده :
نظیر توصیه بالا چون موادغذایی ازطریق مادر به بچه ای که متولد نشده یابچه شیرخوار منتقل می شود نوشیدن آن برای این دسته ازافرادتوصیه
نمی شود.
 
*الکلی ها روبه بهبود:
بسیاری ازالکلی های درحال ترک به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن چای کامبوچا درطی دوره ترک مفیداست .بااین وجودهرشخص الکلی بایدمتوجه باشد که این چای حاوی (1%) الکل می باشد که این مقدار ممکن است اثرمنفی به دنبال داشته باشد.
 
*افرادمبتلا به دیابت :
بسیاری ازافرادمبتلا به دیابت اعلام کرده اند که نتایج مطلوبی دراثراستفاده ازچای کامبوچا کسب کرده اند باوجوداینکه بیشترمقدار قند درطی فرآیند تخمیر به دیگراجزاء تبدیل می شود، امامقداری شکردرچای اماده شده وجود دارد که درباره آن باید احتیاط نمود.
 
*توجه :
اگرفردی درباره نوشیدن چای کامبوچا مطمئن نیست بهتراست درابتدا باپزشک خودمشورت کند.
کامبوچا اثرات سودمندی بردستگاه گوارش دارد هنگامی که عمل هضم به خوبی وباموفقیت انجام شود منابع وانرژیهای دیگر بدن می توانند برای اعمال دیگر استفاده شوند ازجمله ازبین بردن امراض ، بازسازی سلولها، عمل سوخت یاانرژی رسانی به مغز ودیگر اندام ها.
*کامبوچا وپسیوریازیس ودیگر اختلالات پوستی :
علاوه بر نوشیدن دم کرده کامبوچا، می توان ازآن به عنوان مرهم برای مصارف خارجی وبیماریهای پوست ازآن استفاده کرد.
کامبوچای کاملا رشد کرده راقطعه قطعه کرده وآن راروی قسمتی ازپوست که مبتلا به بیماری می باشد قراردهید وسپس با باند ببندید. پانسمان وکامبوچا راروزانه تعویض کندی وروند بهبودی آن رامشاهده نمایید.
توجه داشته باشید که درهنگام استفاده ازکامبوچا بهداشت راکاملا رعایت نمایید دستها ووسایلی راکه استفاده می کنید کاملا ضدعفونی شده باشند وازبانداژ استریل استفاده کنید.
 
*کامبوچا وآرتریت :
بیماران زیادی ذکرکرده اند که پس ازمصرف کامبوچا دردناشی ازآرتریت تخفیف یافته است. اگر از آرتریت رنج می برید رژیم غذایی خودرابررسی نموده وازمصرف رژیم غذایی حاوی گندم خودداری نمایید زیراباعث عود بیمای آرتریت می شود.
 
*کامبوچا وحمله قلبی :
فشارخون بالا عامل اصلی بیماریهای قلبی است .مصرف روزانه 2 فنجان چای کامبوچا برای فشارخون بالا ویک فنجان برای فشارخون پایین توصیه می شود.
 

*نگهداری وحفظ کامبوچا:
ساختمان وارگانیسم کامبوچا می تواند برای قرنها وسالهای متمادی باقی بماند زیراخودش رابازسازی می کند اماباید وضعیت مناسبی برای رشد داشته باشد.
ازقبیل :
1)رسیدن دودسیگار به کامبوچا باعث مرگ آن خوادهدشد.
2)ازتماس کامبوچا بافلزات خودداری کنید. قبل ازدست زدن به آن انگشتر خودراازدست خارج کنید.جهت حرکت دادن کامبوچا فقط از قاشق چوبی وپلاستیکی استفاده کنید وآن رادرظرف شیشه ای یاسفالی نگهداری نمایید.
3)کامبوچا درمحیط گرم بهتررشدمی کند ( البته نه داغ ) آن راروی میز آشپزخانه ویاقفسه قراردهید وازقراردادن آن درآفتاب ویانزدیک به اجاق گاز خودداری نمایید.
4)برای اجتناب ازرسیدن گردوغبار به آن روی ظرف راباپارچه ای توری ، چیت یانخی بپوشانید وبه دورآن یک حلقه لاستیکی قراردهید.
5)حشرات جذب چای کامبوچا وباعث آلودگی آن می شوند وبه همین منظورآن راکاملا پویده نگه دارید.
6)استفاده ازچاییهای گیاهی چرب باعث ازبین رفتن کامبوچا می شوند(به علت وجود روغن درآنها)


 


tozihat

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

+نوشته شده در شنبه 18 تير 1390برچسب: كامپو چا ,مخمر ,اکسیر زندگانی,ساعت13:9توسط علی پورباقر | |